Refreshkonferansen

FARRIS BAD 25.02.2020

 

Refreshkonferansen – for ledere som tør å tilpasse seg et marked i stadig endring.

 

Refreshkonferansen ble første gang arrangert februar 2018 og har som ambisjon å bli en årlig inspirasjonskilde for næringslivet i Larvik. Refreshkonferansen passer for små og store virksomheter, og den skal begeistre og gi påfyll for næringslivet.

Hovedoverskriften “Refresh your business” –  setter fokus på å tenke nytt, se nye muligheter og stimulere til videre vekst i regionen. Tema som vil få ekstra fokus under årets konferanse er miljø og  bærekraft, kultur, sosiale medier og endringsledelse.

 

Et spennende og variert faglig program favner bredt og stimulerer til nye tanker på tvers av bransjer. Du får blant annet høre om hvordan selskaper lykkes med å bygge bærekraft som konkurransefortrinn og om endringsprosesser, der digitalisering har vært essensielt. Vi ser også på trender som former morgendagens forbrukere, og hvordan vi når disse gjennom sosiale medier.

 

Med et innblikk i en «gamers» hverdag og et dryss underholdning blir dette en inspirerende og motiverende dag for oss alle!

 

Kommer du?

Pris: kr. 2.700,- (+mva)

Inkluderer: deltakelse på Refresh-konferansen, lunsjbuffet, pausesnacks, kaffe/te hele dagen og mingel-middag.

Påfølgende deltakere fra samme bedrift: kr. 2.100,- (+ mva)

 

.

CILIA HOLMES INDAHL

Cilia er Adm. Direktør i Katapult Group som investerer i teknologiselskaper som løser bærekraftsutfordringer. Hun er utdannet siviløkonom med dobbel mastergrad i internasjonal business og bærekraftig innovasjon. Hun brenner for linken mellom bærekraft og lønnsomhet og er co-founder av Sustainability Hub Norway.  Hun vil gi en innføring i bærekraftig business og gi konkrete eksempler på hvordan selskaper lykkes med å bygge bærekraft som konkurransefortrinn.

OLE PETTER NYHAUG

OIe Petter er partner og kreativ leder i analysebyrået Opinion. Han har gjennom 18 år som konsulent, analytiker og foredragsholder blitt kjent som en av Skandinavias fremste innen trendanalyser og forbrukerinnsikt. Han har gjennom mange år hatt oppdrag på globalt nivå for merkevarer som Coca-Cola, Audi, IKEA, Vodafone og Phillips, og for mange ledende norske virksomheter. Han er flere ganger nominert som årets foredragsholder og ble blant annet kåret til beste foredragsholder på NHO´s Årskonferanse 2016. Han er også gründer som har bygget opp flere selskaper og stått bak en rekke innovasjoner innen markeds- og forbrukeranalyse. Ole Petters foredrag for Refreshkonferansen bærer overskriften: «Ett steg foran: Trendene som former fremtidens forbruker».

.

.

IGNORANCE (NORA)

Nora, også kjent som Ignorance, er en fulltidsstreamer fra Norge. Hun streamer 5 dager i uken,  hvor hun spiller spill mens andre folk ser på. I innlegget skal hun fortelle litt om hverdagslivet som en streamer, hvordan det er å leve av å spille videospill, og forskjellige utfordringer det kan gi. Nora representerer for mange en helt ukjent verden og en helt ukjent type arbeidsplass. Det blir spennende med et lite innblikk i hvordan en streamers hverdag fortoner seg.

NILS OLA BARK

Nils Ola skal fortelle om bærekraftige endringer, der digitalisering og transformasjon har vært essensielt. Han er endringsleder med lang erfaring fra flere større selskaper. Bark har jobbet som Innovasjonsdirektør for et av norges største IT-selskaper, ATEA. Han var en del av oppstart-teamet i Finn.no, og en av de første ansatte i Schibsted Classified Media, nå børsnotert som Adevinta. Nils Ola har en Master i Internasjonal Økonomi og i tillegg til dette en MBA fra ESCP Paris.

.

.

STIAN REINHARTSEN

Stian er en av grunnleggerne av Reinhartsen Media som har jobbet med markedsføring og innovative løsninger på sosiale medier siden 2014. Stian har jobbet som tour manager til den internasjonale DJ-en Matoma og har vært med på reisen fra gutterommet til den Internationale scenen. Reinhartsen driver også et av de største reiselivsnettverkene i Skandinavia på Instagram, MittNorge, hvor de har i overkant av 1.4 millioner følgere av nordisk reiseliv.
Stian skal ta for seg noen av deres caser, sosiale medier i 2020 og best practices for hvordan nå morgendagens kunde.

MORTEN FON

Morten har vært konsernsjef i Jotun siden 2005. Fons karriere i Jotun strekker seg tilbake til 1989, og omfatter ulike stillinger innen salg, finans og ledelse både i Norge og internasjonalt. Som toppsjef i et av landets mest globale selskaper representerer Fon en tydelig strategisk retning, med Jotuns fire forretningssegmenter, organisk vekst og differensiert markedstilnærming som bærende elementer. Han har også et sterkt engasjement for bedriftskultur, som i Jotun kalles «Penguin Spirit» etter pingvinen i selskapets logo, og Mortens tema for Refreshkonferansen er “Bedriftskultur skaper verdier”.

.

.

AKSEL KOLSTAD

Entertainer

Et fyrverkeri!

Kjent for å blande humor, språk og det å by massivt på seg selv.

Hyppig brukt som konferansier, foredragsholder og entertainer i Skandinavia.

AKSEL KOLSTAD

Entertainer

.

Program 25. februar

12:00  Lunsj på Farris Bad
13:00  Velkommen til Refreshkonferansen 2020!
13:30  Hvordan når du frem til morgendagens kunder?
STIAN REINHARTSEN, SoMe-ekspert

14:10  Bærekraft som konkurransefortrinn
CILIA HOLMES INDAHL, Adm. Direktør i Katapult Group og Co-Founder av Sustainability Hub Norway.

14:50  Ignorance (“Nora”, LIVE) – gaming for a living!
15:10   Debatt og oppsummering del 1
15:30  Pause – networking

 

 

etter pausen

16:00  Om bærekraftige endringer, der digitalisering og transformasjon har vært essensielt
NILS OLA BARK, Innovasjonsdirektør Atea Norge
16:40   Bedriftskultur skaper verdier
MORTEN FON, Konsernsjef Jotun
17:20   Aksel Kolstad – Entertaining!
17:50  Trendene som former fremtidens forbruker
OLE PETTER NYHAUG, Kreativ leder og Partner, Opinion
18:30   Debatt og oppsummering del 2

18:45   Mingelmiddag og networking

Fornøyde deltakere på Refreshkonferansen sist:

Play
Play